Dobra praktyka
Zestaw „Co potrzebne” – gimnazjum
Wzbogacenie zajęć o ciekawe, czasem nietypowe, elementy, ale, przede wszystkim, rozbudzenie ciekawości ucznia i podniesienie efektywności nauczania.
Proponujemy odejść od standardowej formy zadań, w których wszystkie potrzebne informacje są podane w treści zadania. Warto, od czasu do czasu, postawić ucznia przed problemem, w którym brakuje danych. Nauczyciel je zna, ale czeka aż uczniowie zdają sobie sprawę jakie informacje są potrzebne do rozwiązania zadania i spytają o nie. Uczeń postawiony w sytuacji, gdy brakuje danych musi zastanowić się jakich danych potrzebuje i jakie pytanie nauczycielowi zadać. W niektórych wypadkach (na przykład, gdy uczniowie spytają o informację, która zbyt ułatwi rozwiązanie) nauczyciel może odmówić podania informacji (‘takiej danej nie mam’).
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl