Dobra praktyka
Zestaw „Inaczej" – gimnazjum
Wzbogacenie zajęć o ciekawe, czasem nietypowe, elementy, ale, przede wszystkim, rozbudzenie ciekawości ucznia i podniesienie efektywności nauczania.
Zestaw „Inaczej"
Zaintrygowanie ucznia nietypowym postawieniem problemu. Zadanie jest przedstawione w sposób niestandardowy, np. z użyciem rekwizytu, ulotki informacyjnej, zdjęcia.
Ten pomysł polega na tym, że zadanie, nawet bardzo typowe, może być przedstawione w sposób niestandardowy, atrakcyjniejszy, barwniejszy niż tekst w podręczniku. Może temu pomóc użycie rekwizytu, artykułu, zdjęcia, filmu wideo, anegdoty, cytatu z literatury, malarstwa czy filmu. Czasem przygotowanie takiego wprowadzenia do zadania wymaga specjalnego przygotowania (np. zrobienia zdjęcia, prezentacji, filmu), ale często ciekawy efekt można uzyskać minimalnym nakładem sił (np. kartka papieru, pudełko o nietypowym kształcie, ulotka informacyjna). Takie postawienie pytania wzbudza zaciekawienie ucznia, proponuje odejście od rutyny i, bardzo często, daje okazję do pokazania matematyki w otaczającym nas świecie.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl