Dobra praktyka
Zestaw „Klamra” – gimnazjum -
Wzbogacenie zajęć o ciekawe, czasem nietypowe, elementy, ale, przede wszystkim, rozbudzenie ciekawości ucznia i podniesienie efektywności nauczania.
Zestaw „Klamra”
Zadanie jest klamrą - lekcję rozpoczynamy postawieniem ciekawego pytania, na które odpowiadamy (z uczniami) na końcu.
Pomysł polega na zamknięciu lekcji w zadanie-klamrę; rozpoczynamy postawieniem ciekawego pytania, na które odpowiemy (z uczniami) na końcu zajęć. Idealnie jest wtedy, gdy na początku lekcji uczniowie nie potrafią odpowiedzieć na postawione pytanie, a dopiero po wprowadzeniu nowych pojęć i umiejętności zadanie stanie się dla nich dostępne. Ważne jest dobre gospodarowanie czasem, gdyż na końcu lekcji musi znaleźć się chwila na przedyskutowanie problemu postawionego na początku.
Bardzo dobrym typem takich zadań są ‘łamigłówki matematyczne’ - zwykle intrygujące, a łatwe do wytłumaczenia. Innym typem są zadnia, których rozwiązanie zaskakuje i kłóci się z intuicją. W takim przypadku, po postawieniu pytania, pozwalamy uczniom na próbę odgadnięcia wyniku, a weryfikujemy ich odpowiedzi pod koniec lekcji.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl