Dobra praktyka
Zestaw „Wyjaśnij” – gimnazjum
Wzbogacenie zajęć o ciekawe, czasem nietypowe, elementy, ale, przede wszystkim, rozbudzenie ciekawości ucznia i podniesienie efektywności nauczania.
Zestaw „Wyjaśnij”
Podajemy zadania na argumentację, które są sformułowane w sposób pomagający uczniowi w uzasadnieniu rozumowania.
Ta grupa składa się z zadań 'na argumentację', ale sformułowanych w sposób, który powinien pomóc uczniom słabszym, mniej pomysłowym, a też tym, którzy nie mają dużego doświadczenia w uzasadnianiu i przedstawianiu swoich rozumowań. Główną cechą tych zadań jest zamiana polecenia z 'czy' na 'wyjaśnij dlaczego', np. zamiast 'Czy jeśli (x+1)(x+2)=7 , to x może być liczbą całkowitą?' zadanie brzmi ' Wyjaśnij, dlaczego jeśli (x+1)(x+2)=7, to x nie może być liczbą całkowitą.' Takie postawienie problemu pomaga uczniowi ustalić uwagę i ukierunkowuje jego tok myślenia, jednocześnie pozwala na ćwiczenie sztuki matematycznego uzasadniania.
Zadania te skonstruowane są z kilku etapów dotyczących pokrewnych zagadnień, zwykle o narastającym stopniu trudności.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl