Dobra praktyka
Zestaw „Superotwarte” – gimnazjum
Ich celem jest nie tylko wzbogacenie zajęć o ciekawe, czasem nietypowe, elementy, ale, przede wszystkim, rozbudzenie ciekawości ucznia i podniesienie efektywności nauczania.
Zestaw „Superotwarte”
Stawiamy przed uczniem zadanie, które ma wiele różnych poprawnych odpowiedzi. Zachęcamy ucznia do eksperymentowania.
Zadania charakteryzują się tym, że nie mają jedynego poprawnego rozwiązania. Zachęcają ucznia do eksperymentowania, promują inwencję. Stawiają ucznia przed nietypową dla niego sytuacją, taką że zadanie może mieć wiele różnych rozwiązań i odpowiedzi. Trzeba przyznać, że są również wyzwaniem dla nauczyciela, który musi przygotowany na dużą różnorodność odpowiedzi i prawidłowo na nie reagować. Zadania takie dobrze sprawdzają się w pracy w grupach. Krótsze z nich mogą być dobrym ‘zapalnikiem’ lekcyjnym, dłuższe mogą posłużyć jako temat całej lekcji lub pracy badawczej. Można wykorzystać różnorodność uczniowskich rozwiązań do głębszego przedyskutowania omawianego problemu i uogólnienia jego rozwiązania. Warto zauważyć, że zadania te można modyfikować zmieniając narzucone w nich warunki.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl