Dobra praktyka
Poród – konspekt zajęć edukacyjnych z przyrody
Agata Zabadaj, Urszula Poziomek
Cel realizowany jest przez zespołową formę pracy – każda z grup pracuje nad innym aspektem porodu, analizując materiały źródłowe i wnioskując na podstawie analizy. W podsumowaniu zespoły dzielą się rezultatami swojej pracy, formułując stanowisko wobec pytania z tematu lekcji i ustalając optymalne warunki dla porodu.
Konspekt może być też wykorzystany do przeprowadzenia nietypowej lekcji biologii w gimnazjum z działu Stan zdrowia i choroby.
Kształtowanie i pogłębianie umiejętności pracy z tekstami źródłowymi, wnioskowania, formułowania opinii i jej merytorycznego argumentowania.
W oddziale klasowym, który rzadko pracuje w zespołach może wystąpić problem z dyscypliną pracy i może zabraknąć czasu na podsumowanie.
Utwór powstał w ramach projektu "Badanie jakości i efektywności oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl