Matematyka

Wiązka zadań

Dłuższy odcinek

Drukuj

Sugerowane przeznaczenie Praca na lekcji, Praca domowa

Zadanie

Który odcinek jest dłuższy: AC czy BD?

Odpowiedź, podstawa programowa i omówienie zadania

Poprawna odpowiedź

BD = 32 > AC = 30

Wymaganie ogólne

4. Użycie i tworzenie strategii. Uczeń stosuje strategię jasno wynikającą z treści zadania, tworzy strategię rozwiązania problemu.

Wymaganie szczegółowe

10.7 Figury płaskie. Uczeń stosuje twierdzenie Pitagorasa.
10.15 Figury płaskie. Uczeń korzysta z własności trójkątów prostokątnych podobnych.

Komentarz

Zadanie można rozwiązać dwoma sposobami – korzystając z twierdzenia Pitagorasa albo z podobieństwa trójkątów. Na lekcji warto zaprezentować oba. Jest to świetna okazja do nauczenia wyboru i stosowania strategii.

Podczas omawiania zadania w klasie może pojawić się pomysł, żeby te odcinki zmierzyć linijką i porównać. Konieczny jest wówczas komentarz dotyczący istoty metod matematycznych, dokładności pomiarów i precyzji samego rysunku.


Utwór powstał w ramach projektu "Badanie jakości i efektywności oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl