Dobra praktyka
Wyznaczanie okresu drgań wahadła.
wahadło matematyczne, długą linijkę lub taśmę mierniczą oraz stoper lub inne urządzenie do pomiaru czasu.
Pomoc nauczycielowi oraz uczniom w zrealizowaniu obowiazkowych wymagań doświadczalnych przewidzianych przez podstawę programową.
w załaczniku
Proponowane tutaj doświadczenie nadaje się do wykorzystania na zajęciach na III etapie edukacyjnym i może być przydatne do realizacji punktu 9.12 podstawy programowej: Uczeń wyznacza (…) okres i częstotliwość drgań wahadła matematycznego.
Główną zaletą doświadczenia jest to, że można je wykonać minimalnym nakładem środków, nawet w sytuacji gdy nauczyciel dysponuje bardzo słabo wyposażoną pracownią. Dołączone materiały zawierają instrukcje w dwóch wariantach, przy czym jeden z nich jest wariantem podstawowym, który powinien zostać wykonany obowiązkowo przez wszystkich uczniów w klasie. Drugi wariant jest trudniejszy i dlatego stanowi ciekawą alternatywę dla uczniów zdolniejszych i szczególnie zainteresowanych przedmiotem.
Doświadczenie może być cenną pomocą zarówno dla początkującego nauczyciela jak i osoby pragnącej wzbogacić swój warsztat dydaktyczny. Nadaje się również do wykorzystania w ramach zastępstwa, a jego wariant II celowo został opracowany w taki sposób, że możliwe jest wykonanie go na zajęciach sportowych lub w czasie wolnym.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl