Wiązka zadań
Równania w układzie
Zadanie
Para liczb x=4, y=1 jest rozwiązaniem układu równań utworzonego przez dwa z czterech podanych równań. Które to równania?
I. x – 2y = –2, II. 3x + y =13, III. x – y = –3, IV. x + y = 5
A. II i III.
B. III i IV.
C. I i II.
D. II i IV.
Poprawna odpowiedź
D
Wymaganie ogólne
2. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji. Uczeń używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi.
Wymaganie szczegółowe
7.5 Równania. Uczeń sprawdza, czy dana para liczb spełnia układ dwóch równań stopnia pierwszego z dwiema niewiadomymi.
Komentarz
Celem zadania jest sprawdzenie, czy uczeń rozumie, czym jest rozwiązanie układu równań. Uczniowie często potrafią rozwiązać układ równań, ale nie zawsze zdają sobie sprawę z własności otrzymanej pary liczb. W tym zadaniu uczeń ma zbudować układ równań o podanym rozwiązaniu.
Gdy zadanie rozwiązywane będzie na lekcji, warto sprawdzić, czy uczniowie rozumieją, że jest wiele układów równań o podanym rozwiązaniu, nie tylko ten, który wskażą, w tym zadaniu. Zadanie można zmodyfikować , np. poprzez dodanie polecenia, by uczeń podał kilka różnych układów o podanym rozwiązaniu, albo poprzez dodanie warunku, że otrzymany układ ma mieć więcej niż jedno rozwiązanie. Można poprosić uczniów o podanie kilku takich układów, w tym układu nieoznaczonego.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl