Dobra praktyka
Odyseusz przeprasza za spóźnienie. Cykl lekcji
Materiały niezbędne do danej lekcji (znajdziesz je w załącznikach).
Doskonalenie umiejetności wnikliwej analizy i interpretacji dzieła literackiego.
Uczeń poznaje najważniejsze informacje o Homerze, czyta fragmenty "Odysei"
i sporządza mapę życia-wędrówki głównego bohatera. Nauczyciel wprowadza definicję eposu na konkretnym przykładzie literackim. Uczeń dostrzega analogię pomiędzy bohaterem starożytnej epopei a człowiekiem współczesnym, pomiędzy tułaczką
a życiem, rozumie wielorakie znaczenia pojęć: odyseja, homo viator, archetyp.
W piosence J. Kaczmarskiego dostrzega dwuznaczność postawy Odyseusza. Uczeń wskazuje współczesne nawiązania do dzieła Homera.
W załącznikach dodano:
scenariusz cyklu lekcji, materiały pomocnicze.
Niektóre zadania mogą okazać się zbyt trudne lub czasochłonne. Nauczyciel może je zmodyfikować stosownie do potrzeb klasy.
Narzędzie powstało w trakcie badania "Dydaktyka literatury i języka polskiego gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej".
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl