Dobra praktyka
Chciałbym być zawsze… – jaki? Scenariusz lekcji
Komputer z łączem internetowym, rzutnik multimedialny, ekran, głośniki, wydrukowany tekst piosenki.
Lekcja kształci umiejętność analizowania i interpretowania tekstu literackiego. Utrwala
i poszerza słownictwo związane z nazywaniem cech (element charakterystyki postaci).
Załącznik 1. Scenariusz lekcji "Chciałbym być zawsze… – jaki? Czy warto dorastać?".
Załącznik 2.Tekst piosenki zespołu Hurt Załoga G.
Lekcja przeprowadzona została jako kolejna w cyklu przeznaczonym na omawianie Małego Księcia. Analiza i interpretacja piosenki zespołu Hurt stanowiła kontekst do rozważań o dorosłości/dojrzałości i dzieciństwie/dziecinności. Uczniowie porównywali obraz tych dwu grup wiekowych w powieści z tym z piosenki. Szukali podobieństw
i różnic. Umieszczali postać Małego Księcia wśród bohaterów dzieciństwa wymienionych w refrenie piosenki.
Lekcja powinna prowadzić do odpowiedzi na pytanie, czy rzeczywiście, kiedy dorastamy, cechy negatywne przeważają w nas, ludziach, nad pozytywnymi i czy w ogóle warto dorastać.
Lekcja może również funkcjonować jako samodzielna jednostka. Wtedy jej celem będzie również sporządzenie katalogu cech dzieci i dorosłych.
Scenariusz lekcji, aby być bardziej uniwersalnym, pozbawiony został odniesień do Małego Księcia.N
Temat rozprawki możne okazać się trudny. Warto o problemie porozmawiać wcześniej na lekcji.
Narzędzie powstało w trakcie badania "Dydaktyka literatury i języka polskiego gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej".
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl