Dobra praktyka
Ślunski MasterChef albo WebQuest dialektologiczny
Uczeń powinien posiadać urządzenie nagrywające (np. dyktafon), dostęp do komputera i drukarki podczas graficznego opracowywania słownika gwarowego.
Celem projektu jest utrwalenie i pogłębienie wiedzy ucznia gimnazjum na temat zróżnicowania terytorialnego języka polskiego. W trakcie realizacji projektu uczeń pozna takie pojęcia jak: region, dialekt, gwara, dialektologia, dialektolog, regionalizm. Zapozna się także w mapą dialektów polskich oraz cechami języka swojego regionu. W trakcie realizacji projektu uczeń będzie miał możliwość samodzielnego zorganizowania spotkania z członkiem wspólnoty lokalnej, który posługuje się gwarą. Ponadto, pozna, na czym polega praca dialektologa.
Załącznik zawiera dokładny opis projektu, w tym zadania, instrukcje dla uczniów i zasady oceniania projektu.
Narzędzie powstało w toku badania "Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej".
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl