Dobra praktyka
Azja - praca z mapą
Atlasy geograficzne dla gimnazjum.
Utrwalanie umiejętności korzystania z różnych map i pracy w zespołach.
załącznik
Korzystanie z różnych wersji atlasów - cały zespół musi posługiwać się takimi samymi atlasami (jeden wydawca i to samo wydanie).
Umiejętność posługiwania się różnymi mapami jest wprowadzana na początku edukacji geograficznej, czyli w klasie I gimnazjum. W późniejszej edukacji nie zawsze jest możliwość utrwalenia w sposób pełny i kompleksowy wymaganych umiejętności. Ze względu na to, że mapy są najważniejszym źródłem informacji geograficznej, powinny być wykorzystywane na większości lekcji. Jednak zamiast powielać treści wprowadzone na początku nauki, lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie nabytych umiejętności. Bardzo dobrym momentem do podobnych ćwiczeń wydaje się wprowadzenie do poznawania poszczególnych kontynentów, dlatego proponowaną kartę pracy przygotowano na lekcję rozpoczynającą poznawanie największego kontynentu - Azji.
Wykorzystanie zaproponowanej tutaj karty pracy pozwoli na efektywne gospodarowanie czasem na lekcjach.
W szkole często stosuje się pracę w grupach. Dodatkową zaletą przedstawionej tu karty pracy jest propozycja wykonania zadania w parach. Wtedy uczniowie mają okazję do wzajemnej nauki i konfrontacji swoich umiejętności. Jest to działanie istotne, ponieważ współpraca w zespołach jest w obecnych czasach koniecznością.
Scenariusz wraz z artykułem na temat wykorzystania atlasów ukazał się w numerze 6/2012 \"Geografii w Szkole\".
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl