Wiązka zadań
Sześcian
Zadanie
Sześcian przedstawiony na rysunku otrzymano po złożeniu jednej z siatek przedstawionych poniżej. Z której?
A.
B.
c.
D.
Poprawna odpowiedź
A.
Wymaganie ogólne
2. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji. Uczeń używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi.
Wymaganie szczegółowe
11.1 Bryły. Uczeń rozpoznaje graniastosłupy i ostrosłupy prawidłowe.
Komentarz
Jest to przykład nietypowego zadania sprawdzającego głównie wyobraźnię przestrzenną. Warto zwrócić uwagę, że wykorzystywane w nim pojęcia matematyczne nie wykraczają poza podstawę programową dla szkoły podstawowej, jednak sposób ich wykorzystania wymaga większego wyrobienia geometrycznego i dla większości uczniów zadanie dostępne będzie dopiero na poziomie gimnazjum.
Uczeń musi umieć przenieść sytuację w przestrzeni na siatkę bryły. Jeśli to zadanie sprawia uczniowi kłopoty, to znak, że potrzebuje on podobnych ćwiczeń kształcących wyobraźnię przestrzenną.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl