Wiązka zadań
Na koloniach
Zadanie
W grupie kolonijnej było o 50% więcej dziewcząt niż chłopców. Jaki procent tej grupy stanowili chłopcy?
A. 25%
B. 40%
C. 50%
D. 60%
Poprawna odpowiedź
B
Wymaganie ogólne
2. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji. Uczeń używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi.
Wymaganie szczegółowe
5.4 Procenty. Uczeń stosuje obliczenia procentowe do rozwiązywania problemów w kontekście praktycznym, np. oblicza ceny po podwyżce lub obniżce o dany procent, wykonuje obliczenia związane z VAT, oblicza odsetki dla lokaty rocznej.
Komentarz
W tym zadaniu zalecane jest rozwiązanie polegające na prostym rozumowaniu logiczno-arytmetycznym, a nie rachowaniu na wzorach. Umiejętność takiego spojrzenia na problem pozwoli na trafniejsze formułowanie zależności i szybsze uzyskiwanie rozwiązań również podczas rozwiązywania innych zadań dotyczących obliczeń procentowych.
Zadanie można stosunkowo łatwo modyfikować – można o to poprosić uczniów.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl