Wiązka zadań
Informacje o trójkącie
Zadanie
Wysokość CD trójkąta ABC tworzy z bokami AC i BC kąty o mierze 45° każdy. Oceń prawdziwość podanych niżej zdań (zamaluj kwadracik przy wybranej odpowiedzi).
1. | Trójkąt ABC jest równoramienny. |
PRAWDA / FAŁSZ |
2. |
Trójkąty ADC i BCD są przystające. | PRAWDA / FAŁSZ |
3. |
Trójkąty ADC i ABC są podobne. | PRAWDA / FAŁSZ |
4. |
Punkt D leży bliżej punktu A niż punktu B. | PRAWDA / FAŁSZ |
Poprawna odpowiedź
odp.
1. PRAWDA
2. PRAWDA
3. PRAWDA
4. FAŁSZ
Wymaganie ogólne
1. Wykorzystywanie i tworzenie informacji. Uczeń interpretuje i tworzy teksty o charakterze matematycznym, używa języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników.
2. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji. Uczeń używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi.
Wymaganie szczegółowe
10.13 Figury płaskie. Uczeń rozpoznaje wielokąty przystające i podobne.
10.14 Figury płaskie. Uczeń stosuje cechy przystawania trójkątów.
Komentarz
Punktem wyjścia tego zdania jest matematyczny tekst opisujący pewien trójkąt. Aby móc ocenić prawdziwość podanych zdań uczeń musi zrozumieć podany tekst i samodzielnie narysować opisywany trójkąt. Następnie musi wykorzystać podaną informację o kątach w tym trójkącie i wyciągnąć odpowiednie wnioski na jego temat.
Aby rozwiązać zadanie uczeń powinien skorzystać z materiału ujętego w podstawie programowej szkoły podstawowej. Warto przy tej okazji zwrócić uczniom uwagę, że ten materiał również może wystąpić na egzaminie gimnazjalnym.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl