Dobra praktyka
Jak napisać interpretację? Poradnik
Uczniowie uzyskują wysoką świadomość możliwości i ograniczeń w tworzeniu własnych tekstów, potrafią napisać dojrzałe teksty interpretacyjne.
INTERPRETACJA. PORADNIK
I) OGÓLNIE O INTERPRETACJI
1. Interpretacja jako czynność pozwalająca odnaleźć się w świecie.
2. Interpretacja jako udział w kulturze.
3. Interpretacja jako umiejętność kształcona podczas lekcji języka polskiego
II) ZASADY INTERPRETACJI W SKRÓCIE
1. Spontaniczna reakcja.
2. Wstępne rozpoznanie.
3. Uprawomocnienie.
4. Kontekst.
5. Analiza elementów struktury dzieła.
6. Weryfikacja hipotezy interpretacyjnej.
7. Interpretacja interpretacji.
8. Otwarcie na inne interpretacje.
9. Gotowość do reinterpretacji znanego tekstu.
10. Interpretacja nigdy nie jest zakończona.
III) INTERPRETACJA ROZPIĘTA JEST MIĘDZY BIEGUNAMI INWENCJI I DYSCYPLINY
1. Inwencja
2. Dyscyplina
IV) INTERPRETACJA W SZKOLE
Z praktyki mogą korzystać uczniowie, jak i nauczyciele podejmujący trud uczenia interpretacji.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl